tvarova gymnastika

Ako predchádzať tvorbe vrások? Pár jednoduchých návykov, ktoré zvládne každý.

Ako predchádzať tvorbe vrások na tvári a krku?

Vrásky na tvári a krku vznikajú rôznymi spôsobmi. Starnutím, “opekaním” sa na slniečku, nedostatkom spánku, zlou životosprávou, stresom a mnohými ďalšími spôsobmi. O všetkých  sa už veľa popísalo.

Málo však venujeme pozornosť tzv. mechanickému poškodzovaniu pleti. Uvediem vám 4 jednoduché tipy ako sa naučíte  správne narábať so svojou pleťou.

1. Naťahovanie pleti pri odličovaní alebo nanášaní krému.

Dôležité je, aby ste pleť príliš nenaťahovali. Je síce pružná, no predstavte si, že minimálne 2x do dňa ju naťahujete neopatrným zaobchádzaním. Po istom čase jednoducho povolí. Najmä okolo očí. Naučte sa odličovať tak, že si pleť budete rôzne pridržiavať prstami. Napríklad pri odličovaní očí si jednoducho prichyťte kožu na spánku ukazovákom a prostredníkom. Pri nanášaní krému, krém jednoducho vklepkávajte, alebo zatláčajte dlaňami do pokožky. Vklepkávanie aj podporí prekrvenie tých najjemnejších vlásočníc v pokožke.

2. Šúchanie očí, keď ste unavené

Zbavte sa tohoto zlozvyku čo najrýchlejšie. Pozrite sa do zrkladla ako si naťahujte pleť, keď si triete oči. No nie je to škoda?

3. Poloha pri spánku

Ak spávate na boku, alebo na bruchu vytvárate si vrásky a asymetriu tváre.

Ľahnite si na bok a pozrite sa do zrkladielka. Čo vidíte? Najpravdepodobnejšie je, že strana tváre na ktorej ležíte je ovisnutá a zošúverená. Predstavte si, že v tejto polohe spíte niekoľko hodín. Ako potom ráno vyzerá vaša pleť? A čo bude po napríklad 10 rokoch takéhoto spánku?

Naučte sa spávať na chrbte. Je to najlepšia poloha pre pleť. Pod kolená si podložte ďalší vankúš, bude to pohodlnejšie. Zo začiatku si ľahnite na chrbát iba na 15-20 minút, aby ste si na polohu zvykli. Časom intervaly predlžujte.

Pokiaľ z nejakého dôvodu na chrbte spať nemôžete, spite na poloboku. Kľudne si pod jeden bok zrolujte perinu, alebo vankúš, aby vám bolo pohodlnejšie. Tak sa bude vaša tvár omnoho menej otláčať o vankúš.

Ak nepomáha ani toto riešenie, existujú vankúše špeciálne navrhnuté, aby šetrili našu tvár počas spánku, napr. Juverest.

Sama som ho neskúšala, (naučila som sa spávať na chrbte), no myslím si, že takýto vankúš má zmysel.

4. Používanie mobilného telefónu

Pri telefónovaní držte mobil viac od tváre. Neprikladajte si ho úplne na pokožku. Zabránite tým nielen tvorbe vrások, ale aj akné zo špinavého displeja. Najlepšie je však handsfree alebo hlasitý odposluch, ak sa dá :).

Pozor pri chatovaní, alebo pozeraní videí. Nepokladajte ruky s mobilom do lona. Potom ste nútené ohnúť krk a vytvárate si vrásky na krku, aj tvári, (gravitácia ťahá naše črty smerom dole), a tzv. tech neck. Je to nový výraz pre bolesti krku, chrbta celkovo zlé držanie tela.

Pri sedení si oprite lakte o boky a displej smartfóna dvihnite asi do výšky brady, tak sa dá pohodlne chatovať, alebo sledovať video.

Postojačky sa tiež dajú lakte jemne oprieť o boky a tak vieme telefón držať vyššie. Šetríme si tým nielen krk, chrbát, ale aj predchádzame vzniku vrások.

Navyknite si na tieto stereotypy. Verím, že vďaka nim budete šetriť svoju pleť, ktorá sa vám určite jedného dňa odvďačí :).

A ten najlepší z návykov je pravidelné cvičenie CFF™ tvárového cvičenia. 3x do týždňa, 15 minút. Budete milovať svoju tvár!

KÚPIŤ DVD