Kompletné cviky CFF programu tvárového cvičenia nájdete tu.

CFF™ program tvárového cvičenia je komplexný.

Skutočne stačí cvičiť 3 až 5x do týždňa, 15 minút poležiačky, aby sme dosiahli želané výsledky.

tvarova gymnastika

23. tlaky jazykom

CFF™ sa skladá z 28 cvikov a jednej masáže po cvičení. Mnohým dámam sa na kurze zdá, že nie je možné toľko cvikov odcvičiť za 15 minút. No po pár tréningoch zistia, že opak je pravdou. Carolyns Facial Fitness nemá vyššie levely ani cviky neobmieňa. Princípom je vybudovať si svalstvo na tvári a krku a následne si ho už len udržiavať. Našim cieľom nie je svalnatá tvár, ale vyrovnaná a prirodzená štruktúra svalov na tvári a krku.

V tomto článku uvediem a popíšem všetky cviky z programu CFF™, aby sme získali lepšiu predstavu o tom ako funguje.

Princípy omladenia tváre pomocou tvárového cvičenia nájdete v článku tu.

1. Stračie nôžky

Stračie nôžky sú vrásky, ktoré sa tvoria pri vonkajšom kútiku oka. Cvikom ich vymasírujeme, posilníme očný kruhový sval. Popracujeme aj na spánkovom svale. Ide nám o vyplnenie priehlbiny, ktorá sa vekom tvorí na spánkoch. Ukážka cviku tu.

2. Strečing horných viečok

Spevňujeme palpebrálnu časť očného kruhového svalu, čiže horné viečko. Nejde len o ovísanie viečka, ale aj o nabratie objemu v tejto partii. Strata objemu na horných viečkach je znakom starnutia.

3. Otváranie očí

Cvikom spevňujeme a vypĺňame celú časť okolo oka. Oči sa roztvoria, rozjasnia, vrásky sa zjemnia.

4. Zhyby so spodnými viečkami

Spevňujeme spodnú časť okrúhleho očného svalu a jemnú pokožku pod očami. Cvikom si zmiernime tmavé kruhy pod očami a opuchy. Nie každej dáme na kurze sa podarí tento cvik zacvičiť. No po pár tréningoch sa svaly zapoja :). Ukážka cviku tu.

5. Strečing spodných viečok

Jeden z mojich najobľúbenejších cvikov :). Krásne po ňom spevnie a ozdravie jemná (papierová) pokožka pod očami.

6. Zdvihy s obočím

A sme na čele. Cvikom posilňujeme prednú časť tyločelného svalu – tzv. musculus occipitofrontalis, čelový sval. Odstraníme vodorovné vrásky na čele a nadvihneme obočie.

7. Vyhladenie čela

Masáž cez napnutý čelový sval. Cvikom číslo 6. naberieme objem v čelovom svale, ten vytlačí vrásky von a touto masážou ich pekne vyhladíme.

8. Ťahy a tlaky s obočím

Cvik sa skladá z dvoch častí a posilňujeme zvrašťovač obočia, musculus corrugator supercilii. Jeho objem vytlačí smerom von vrásky hnevu, tzv. “jedenástky”, ktoré sa nachádzajú medzi obočím. A prečo dve časti? Sval posilňujeme z oboch strán, aby mal rovnomerný objem po celej dĺžke.

9. Vyhladenie vrásky hnevu

Aj tento cvik je dôkaz, že CFF™ je komplexný program. Mnoho dám na kurze sa ma pýta, či si pri cviku č. 8 skôr nespôsobia viac vrások, keďže tlačíme obočie k sebe. Odpoveď je, nie. My si ich vzápätí vyhladíme masážou cez napnuté svaly. Práve vďaka tejto masáži som sa pomerne rýchlo zbavila vrásky hnevu.

10. Ťahy s čelom

Posilňujeme čelový sval a očný okrúhly sval. Eliminujeme vrásky na čele a okolo očí.

11. Posilňovanie líc

Skutočná makačka na líčka. Poležiačky zdvihneme s každým zhybom aj hlavu nad podložku. Ešte aj po dvoch rokoch cvičenia mi tento cvik dáva zabrať. Líčka sa mi nadvihli a vyplnili zhruba po troch mesiacoch cvičenia.

12. Tvarovanie nosa

Chrupavka nám rastie neustále. Tiež sa stenšuje a predlžuje pokožka na nose a nad hornou perou. Vďaka tomuto cviku si zachováme pekný mladistvý tvar nosa. Časť nad hornou perou, tzv. philtrum bude stále pevná a plná. Cvik spôsobuje problém mnohým dámam. Je veľmi ťažké hýbať iba hornou perou, bez zapojenia spodnej. Po pár tréningoch však cvik zvládneme bez problémov.

13. Vyhladenie nosového chrbta

Masáž cez napnuté svaly, s cieľom vyhladiť nosový chrbát a vrásky hnevu. Nosový chrbát je najvyššia nosa časť od špičky po koreň (medzi obočím).

14. Elká

Vekom sa stráca objem po stranách nosa. Tým sa nos zdá ostrejší, väčší. Ďalší z mojich obľúbených cvikov. Vďaka nemu si obnovíme línie okolo nosa a opäť posilníme líčka.

15. Bozk

Spevníme si okolie úst, ústny kruhový sval naberie objem, naše pery sa vyplnia 🙂

16. Ťah na pery

Masážou cez napnutú hornú časť kruhového ústneho svalu sa zbavíme vrások nad hornou perou.

17. Špúlenie

Nadvihneme spadnuté kútiky úst a posilníme ústny kruhový sval.

18. Smutná tvár

Masážou si vyhladíme nazolabialne vrásky a tzv. marionetky – vrásky smerujúce od kútikov úst k brade. Tiež posilníme depressor anguli oris, ktorý sťahuje ústne kútiky.

19. Strúhadlo

Cvik je zameraný na vyplnenie pier a spevnenie líčiek.

20. Životabudič

Úžasná liftingová masáž cez napnuté svaly na tvári. Pokožka aj svalstvo sa dokonale prekrvia a nadvihnú.

21. Spevňovanie brady

Týmto cvikom spevňujeme a naberáme objem na malinkom bradovom svale, musculus mentalis. Zabránime vzniku vrások a brada bude pekná plná. Tu som mala veľkú svalovicu, keď som začala cvičiť :).

22. Sťahy s bradou

Super cvik na dvojitú bradu. Poležiačky riadna makačka :). S každým šťahom zdvíhame hlavu z podložky.

23. Tlaky s jazykom

Spevňujeme okolie pod bradou a zbavujeme sa dvojitej brady. Ukážka cviku tu.

24. Spevňovanie tváre

Táto masáž je pre dámy na kurze veľmi zvláštna. Vkladáme si totiž palec do pusy, aby sme boli schopné uchopiť naše líčka. Moc sa im nepáči, no ja ho milujem. Úžasne spevňuje a prekrvuje líčka – horné aj spodné.  Doslova cítime progres cvičenia pod rukami. Naša tvár spevnie a spružnie.

25. Posilňovanie krku

Posilňujeme svaly na krku na spevňujeme pokožku.

26. Veľkorysé gesto

Veľmi nenápadný cvik, ale ak ho cvičíme dobre, páli nás skoro celá tvár. Vyplníme si najmä spodné líčka a spevníme okolie ústnych kútikov.

27. Zdvihy s lícami

Liftingová masáž cez napnuté svaly. Nadvihneme spodné líčka a premasírujeme nazolabiálnu vrásku. Popritom posilňujeme aj veľmi výrazný povrchový sval krku – musculus sternocleidomastoideus :).

28. Vyhladenie krku

Veľmi účinná masáž na spevnenie svalov a vyhladenie vrások na krku. Pokožka na krku ozdravie a bude pevnejšia.

Masáž tváre po cvičení viac tu..

Po každom cvičení je potrebné urobiť si aj túto rýchlu masáž. Aj vďaka nej svaly zrelaxujeme a dosiahneme rovnomernú štruktúru svalov na tvári a krku :).

Vyskúšajte si ju aj keď necvičíte. Robte si ju zhruba dva týždne každý deň. Spevníte a prekrvíte si pokožku, budete mať zdravšiu farbu a oddýchnutý výraz.

Tento článok píšem skoro presne po 2 rokoch cvičenia CFF™. Cvičím maximálne 3x za týždeň, viac netreba. Dni, keď necvičím si urobím krátku masáž. S pleťou som veľmi spokojná. Je zdravá, pevná žiari. Vyhýbam sa krémom proti vráskam, pílingom, séram s kyselinou hyalurónovou a kolagénom. Nepoužívam retinol. Rozhodla som sa tak. Rozhodla som sa pre kozmetiku, ktorá používa éterické oleje a jej výroba a používanie nezaťažuje životné prostredie. Navyše sa vyrába lokálne, čo opäť vyhovuje môjmu presvedčeniu.

Mať krásnu pleť bez vrások vôbec nemusí byť záťaž pre našu peňaženku. Stačí sa naučiť ako s pleťou narábať a čo je pre ňu skutočne dobré. A o tom všetkom rozprávam na kurzoch :).

KÚPIŤ DVD

Info o kurzoch tu.